woensdag 6 maart 2019

Oeteldonk binnenstebuiten na Kwexit


Carnavalsdinsdag in Oeteldonk was geweldig. Dit was Oeteldonk zoals Oeteldonk bedoeld is. De vraag blijft wel of het zo’n leuk feestje was ondanks of dankzij de #Kwexit. Gelukkig hebben we nu tot 23 februari 2020 de tijd om deze vraag binnenstebuiten te keren.

De dag begon met een legendarisch lunchconcert in de Azijnfabriek. Vooraf werden lange rijen verwacht, maar dat bleek alleszins mee te vallen en ik voelde me even moederziel alleen.

Maar toen het begon om 12.11 stond het afgeladen vol met vrienden en bekenden. Ik heb genoten.





 
Voor, tijdens en na het concert regende het onderscheidingen. Zo werd Joop Fiedler op een rustig moment toegesproken omdat hij zoveel Oeteldonkers had opgelaoie voor dit mooie feest. Joop bedankt daarvoor!




Dick van Ingen, tubatist bij Piep en Blaos kreeg een onderscheiding van de Peer zelf voor zijn vele verdiensten voor Oeteldonk. Zelf mocht ik weer een onderscheiding ontvangen van import-Oeteldonker Bart Eigeman.

“Ja jungske, Je hebt de #kwexit op de kaart gezet. Dat is een onderscheiding waard!”

Inmiddels gaan er stemmen op voor een parlementaire Enquête naar de Kwexit. Nog steeds veel Oeteldonkers weten niet waar ze nu eigenlijk voorgestemd hebben en wat de consequenties zijn van een Kwexit.


Lees hier mijn eerdere berichten over de #Kwexit


5 maart: Kwexit levert duurzame banen op
4 maart: Oeteldonk spreekt zich uit voor Kwexit
1 maart: Chaos rond #kwexit-volksraadpleging


Mijn volgende blog verschijnt op 10 maart en heet Aleppo.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten