dinsdag 5 maart 2019

Kwexit levert duurzame banen op.



De Kwexit levert Oeteldonk zo’n 250 tot 500 nieuwe banen op. Dat blijkt uit een eerste inventarisatie. Dit staat in schril contrast met de aanvankelijke voorspellingen van een leegloop van Oeteldonk. Nieuwe banen worden verwacht in meerdere sectoren, maar vooral op het gebied van duurzaamheid. Het gaat om banen voor mannen en vrouwen.

“Ik was heel lang tegen een Kwexit maar Oeteldonk 2019 heeft mijn ogen geopend. De Kwexit is een voldongen feit. Het is nu zaak dat voor- en tegenstanders zich verenigen. De tijd van polarisatie is voorbij en de tijd  van verbinding is aangebroken." aldus Oeteldonker Rob Bots.

Lidwien van Noorden, nachtburgemeester in Oeteldonk stelt onomwonden: “Oeteldonk heeft behoefte aan powervrouwen, en dan bedoel ik geen toiletdames of durskes die het plastic opruimen. Ik bedoel vrouwen die meedenken aan slimme, duurzame en efficiënte oplossingen.”

 “Ik sluit me daar volledig bij aan” aldus Judith Hendrickx, raadslid in Oeteldonk. “Carnaval is leuk, maar dat plastic! Plastic, plastic en nog meer plastic. Dat kan echt slimmer, duurzamer en efficiënter.”
"Wérme mensen zijn tot veel in staat" verklaarden oud-wethouders Ruud Schouten en  Bart Eigeman eensgezind.

Jolanda van Gool (PvdA) en Marianne van der Sloot (CDA) onthielden zich van commentaar. Beiden werden wel intiem gezien met zogenaamde fakemedia.









Geen opmerkingen:

Een reactie posten