maandag 8 april 2019

easyActive



Ik was vanavond in de sportschool. Mijn sportschool heet easyActive. Dat is een Engelse naam. In Nederland gebruiken veel bedrijven Engelse namen. Een voorbeeld is Happy Italy. Ken je nog meer voorbeelden?

Wat gek is aan de naam easyActive is dat je easy met een kleine letter schrijft en Active met een hoofdletter. In Nederland zijn we juist gewend om een naam altijd met een hoofdletter te beginnen. Ze doen het dus niet helemaal volgens de regels bij easyActive. 

Ik vind het wel een hele mooie naam. Eigenlijk bestaat het woord uit twee woorden: Easy en Active. Easy kun je vertalen als makkelijk of ontspannen of relaxed. Relaxed is eigenlijk ook een Engels woord. Active kun je vertalen als Actief.

Als ik bij de sportschool aankom en ik zie easyActive op het raam staan, dan voelt het gelijk goed. Dit is de plek waar ik wil zijn. Ik heb lekker getraind vanavond.

Hoe zou jij easyActive vertalen in het Nederlands?

Dit verhaaltje heeft minder dan 200 woorden. Het is ook geschikt voor mensen voor die het moeilijk vinden om Nederlands te lezen. Ik probeer in korte zinnen te schrijven. Als je het leuk vind om mijn verhaaltjes per WhatsApp te ontvangen App dan AAN naar +31645596458. Je moet mij wel opnemen in je adresboek. Mijn naam is Reinoud van Uffelen. Ik stuur je dan maximaal eens per week een verhaaltje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten