zondag 28 april 2019

Ton Fassbender uit Eerde de ware Klassiekerking



 “Als ik die Fuglsang in mijn ploeg had opgenomen, dan had ik misschien de Klassiekerking 2019 wel gewonnen.” Dit dacht ik toen ik een Belgisch biertje opentrok om de finale van Luik-Bastenaken-Luik te kijken. Maar als bestaat niet in de topsport en dus ook niet in de Klassiekerking. Ik had Fuglsang niet in mijn ploeg opgenomen.


Tijdens L-B-L moet ik altijd denken aan de historische woorden van vriend Hans die inmiddels al bijna 14 jaar geleden overleed. Op mijn vraag wie Luik-Bastenaken had gewonnen antwoordde hij “Luik, met 2-1”

Nu het klassieke voorjaar en daarmee ook de Klassiekerking  is afgelopen  moeten we weer wachten tot 29 februari 2020 als de Omloop het Nieuwsblad wordt verreden. Mijn voorbereidingen voor het nieuwe jaar zijn zojuist begonnen met een eerste shortlist.

Maar op dit moment vraag ik me vooral af wie de KlassiekerKing 2019 heeft gewonnen. Ton Fassbender laat ons nog in spanning en maakt de uitslag pas morgenavond bekend. Het vermoeden bestaat dat we met een Klassiekerqueen te maken hebben.

Maar voor mij is de ware Klassiekerking van dit voorjaar niet Mathieu van der Poel, Julian Alaphilippe of Jakob Fuglsang. En ook niet de winnaar van deze mooie competitie. 

De held van het voorjaar is natuurlijk Ton Fassbender. Hij organiseerde dit jaar voor de tiende keer op rij de KW1C-Klassiekerking.

Ton bedankt!

1 opmerking: