zondag 24 maart 2019

Stap voor stap


Vandaag zou mijn vader 83 jaar geworden zijn. Op 15 mei 2013 verliet hij ons plotseling. Mensen vragen mij vaak of ik hem mis en ik moet dan antwoorden dat het niet zo is. Voor mijn gevoel is hij er nog gewoon. Ik zeg hem iedere morgen even gedag als ik mijn telefoon pak. Die telefoon hangt 's-nachts aan de oplader en ligt voor zijn foto. Als ik hem groet heb ik al koffie gezet en 13 traptreden gelopen. Stap voor stap.

Wat is er veel gebeurd de laatste jaren. En wat jammer dat hij dat niet meer heeft meegemaakt. Het leven is een leerproces en we ontwikkelen ons iedere dag. Soms gaat dat met een sneltreinvaart en soms staat de trein even stil. Persoonlijke ontwikkeling gaat met horten en stoten en vallen en opstaan. Duurzame ontwikkeling gaat stap voor stap.


Mijn boekje Stap voor stap bevat verhalen over vallen en weer opstaan, maar ook over emancipatie, integratie en ontwikkeling. Het zal in de loop van het jaar (of later) verschijnen. Eerst wil ik  Namen en Rugnummers nog uitverkopen. Er zijn nog een klein aantal exemplaren beschikbaar. U kunt het hier bestellen.


Over mijn vader schreef ik de maand na zijn dood Het kantoor. U kunt het hier lezen.
Andere verhalen die hij jammer genoeg niet meer gelezen heeft zijn onder meer:
Leerrecht


Op donderdag 28 maart om 09.30 verzorg ik een workshop op de CVI-conferentie in het ADO-stadion. Skybox 4.14. Meer info hier naast of in de CVI-app. Welkom!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten