donderdag 21 maart 2019

Lente




Toen ik om 6 uur wakker werd hoorde ik ganzen overvliegen. Om half 7 had ik de krant doorgebladerd. Ik opende de gordijnen en zag dat het mistig was. Daarna zag ik het appje van een vriend.


Gisterenavond schreef hij nog. “Ik durf geen TV te kijken vanavond, ik zie het morgenochtend wel in vijf kranten.” Hij brengt de krant rond iedere morgen.

Uit het appje van vanmorgen leerde ik dat het lente was. Via de site wetenschap.info.nu leerde ik dat die gisteravond om 21.58 al officieel is begonnen.


Dat is vreemd dacht ik. De lente hoort toch in de ochtend te beginnen. Ik zette een kop koffie en dacht aan wat een wijze man mij gisteravond zei. “Een mooie omgeving is heel belangrijk”.

Dat klinkt beter dan een tekst die ik gisteravond nog las op Social Media.


Ik besloot Bram Vermeulen op te zetten.


https://youtu.be/Ek2XEJiMOdc


Het is lente!


Het is vandaag ook de Dag van de Leerplicht. Mijn blog leerrecht kunt u hier lezen. Fijne dag vandaag!





2 opmerkingen: