zaterdag 26 januari 2019

Geheugenkaart



Mijn hoofd is een geheugenkaart. Er staan heel veel herinneringen op. Ik had een gelukkige jeugd en ben geen zielige jongen. Maar net als ieder mens heb ook ik mooie en minder mooie herinneringen.

Mijn geheugenkaart staat dus vol verhaaltjes. Meestal zijn ze echt gebeurd, soms ook niet. Want vaak maak ik verhalen mooier in mijn hoofd en help ik dus de werkelijkheid een handje.

Soms zitten er gaten in mijn geheugenkaart. Meestal zijn dat kleine gaatjes en hebben ze te maken met mijn kortetermijngeheugen. Ik ben regelmatig mijn sleutels kwijt.

Er zat ook een groot gat in mijn geheugenkaart. Het gat was dertig jaar oud. Samen met drie lieve mensen is dat gat vrijdagavond gedicht.


Het is fijn dat de losse eindjes weer aan elkaar geknoopt zijn. Jullie hebben mij heel erg geholpen.
Bedankt daarvoor!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten